logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

Mágia remarketingu

Google každý deň chrlí technologické marketingové stratégie, ktoré firmám pomáhajú efektívne predávať ich produkty. Jedným z ich najprelomovejších oznámení pár rokov dozadu bol koncept remarketingu.

Navštívili ste niekedy webovú stránku, prezreli ste si ju, zmenili ste názor a odišli, no potom sa vám vo vašom prehliadači z času na čas zobrazovali reklamy na tú istú stránku? Možno ste sa začudovali, ako vás dokázali zacieliť, keď ste na ich webovej stránke nepodnikli žiadne skutočné kroky a nezanechali o sebe informácie. V skutočnosti to nie je to žiadna veľká veda, práve ste sa stali terčom remarketingu!

Remarketingový nástroj Google je výnimočne skvelý nástroj, ktorý pravidelne prináša množstvo konverzií potenciálnych zákazníkov pre značky. Aby ste mohli remarketing využívať efektívne, musíte mu najskôr porozumieť. Tieto veci môžu byť pre laika trochu zložité, ale pokúsme sa to v skratke rozobrať.

Čo je Remarketing?

Jednoducho povedané, je to doslova akt „opätovného-marketingu“ konkrétneho cieľa používateľovi, ktorý už predtým prejavil záujem o váš produkt, službu alebo webovú stránku. Ak používateľ niekedy predtým navštívil vašu stránku, ale neuskutočnil nákup ani nevykonal žiadnu akciu, budete mu stále znova a znova ponúkaťreklamu v nádeji, že sa nakoniec vráti a pozrie si to znova.

Remarketing je oveľa osobnejší a interaktívnejší, pripomína ľuďom ich neúplné košíky a oslovuje návštevníka ako jednotlivca a vyzýva ho, aby dal značke ešte jednu šancu. Remarketing ako taký má podstatne vyššiu návratnosťinvestícií a mieru konverzie potenciálnych zákazníkov.

Výhody remarketingu

Investícia do remarketingu môže byť to najlepšie, čo môžete pre svoje podnikanie urobiť. Jeho začlenenie do vášho marketingového plánu má mnoho výhod. Niektoré z nich sú nasledovné:

Vyššia návratnosť investícií

Asi 70 % ľudí, ktorí sú remarketovaní, konvertuje na zákazníkov. Remarketing sa ukázal ako mimoriadne účinný pri privádzaní ľudí späť na stránku, čím ich mení na zákazníkov a zlepšuje predaj. Čím viackrát používatelia uvidia vašu reklamu, tým viac to nahlodá ich váhanie, až kým nakoniec od vás nakúpia.

Perfektné cielenie

Remarketing možno vnímať aj ako výborne cielenú marketingovú taktiku. Premýšľajte o tom – ľudia, ktorí na začiatku navštívili vašu stránku, musia byť tí, ktorí sa o ňu skutočne zaujímali, a hoci môže existovať mizivé percento, ktoré tam omylom zablúdilo, väčšina z nich sa rozhodla byť aktívna. To je váš cieľový trh. Tým, že idete po ľuďoch, ktorí sa rozhodnú navštíviť váš web, robíte marketing konkrétne pre ľudí, ktorí majú najvyššie šance na konvertovať na zákazníkov.

Zvýšte zapamätanie pre značky

Vidieť reklamu všade môže byť nepríjemné, no napriek tomu zlepšuje zapamätanie značky. Či sa vám reklama páči alebo nie a či jej venujete akúkoľvek vedomú pozornosť alebo nie, názov značky sa vám vryje do mysle bez toho, aby ste si to vôbec uvedomovali. Možno stokrát preskočíte a zatvoríte reklamu, ale keď nabudúce budete chcieť, povedzme, topánky pre seba, okamžite sa vám v hlave vynorí daná značka topánok.

Zvyšuje objem predaja

Vaše opätovne zacielené publikum sa môže vrátiť na vašu stránku kvôli jednej veci, ale môže nakoniec kúpiťoveľa viac, ako zamýšľali. Môže viesť k objemnejšiemu predaju, než aký cieľ ste si pôvodne stanovili.

Ako funguje Google Remarketing?

Ak už inzerujete na Googli, všetko, čo musíte urobiť, je vložiť na vašu webovú stránku kód remarketingu známy ako značka alebo pixel. Týmto sa zhromaždia súbory cookies prehliadača od všetkých, ktorí navštívili vašu stránku, a pomôže vám to znova zacieliť na tých istých ľudí.

Pre vašu počiatočnú remarketingovú kampaň Google navrhuje, aby ste znova propagovali pre každého, kto otvoril vašu webovú stránku a zavítal na vašu domovskú stránku. Keď sa váš predaj zvýši, môžete zúžiť svoj remarketingový zoznam tak, že zacielite iba na tých, ktorí si od vás už kúpili produkty alebo ktorí navštívili vaše webové stránky viac ako niekoľkokrát. To vám pomôže zúžiť vaše marketingové náklady a tiež vám poskytne vyššie konverzie na tieto ciele.

Po pochopení a správnom používaní je nástroj Google Remarketing skutočne výnimočný. Spoločnosti, ktoré ho ešte nevyužívajú, by mali zvážiť túto investíciu, aby vedeli získať lepší dosah, návštevnosť a zvýšiť svoje miery konverzie.